Ukas BSK-løper – Arne Torgersen

Fremover vil vi hver uke presentere en av klubbens løpere. Denne ukas løper er Arne Torgersen

Navn: Arne TorgersenArne Torgersen

Født: 23.11.65

Yrke/ Utdanning: Samfunnsøkonom

Tidligere klubber: Njård, Fossum

Morsomste orienteringsløp: 2. etappe Tiomila 1990

Hobbyer: Orientering, småviltjakt, langrenn

Hva er din dårligste uvane? At jeg fortsatt bommer i nesten hvert eneste o-løp jeg stiller opp i, selv etter mer enn 30 års erfaring.

Hvordan ser din drømmedag ut? Min drømmedag begynner første lørdag i mai kl. 11:30 i Sverige, når tre unge løpere fra Bækkelaget legger av sted på 1. etappe i «Ungdomskavlen». Det går slag i slag med vekslinger, og alle tre lagene kommer fint i gjennom, uten «felstämpling», og i god tid til å heie ut våre fire lag i «Damkavlen» som starter kl. 14:15 samme dag. Her har vi to lag som viser seg å konkurrere opp blant de ti beste, og de to øvrige lagene greier seg også fint. Etter målgang og et par «korv» tar jeg som en del av laglederteamet ansvaret for å forberede de tre herrene som snart skal ut på første etappe, at de kan gå ut med senkede skuldre siden damene allerede har kapret to medaljer, første og tredjeplass, tidenes beste prestasjon av noe lag i Tio. Kl. 21:30 dundrer ca tusen herrer ut i skogen, herav tre herreløpere fra BSK. Det blir lite søvn og mange spennende opplevelser utover natten for en engasjert deltager i BSKs laglederteam. To be continued…….

Jeg elsker…å være i flytsonen, jeg ligger i forkant, har gode tempovekslinger inn mot postene og lar meg ikke forstyrre av andre løpere, merker at kroppen fungerer godt og at jeg yter jevnt, med høy belastning uten å bli utmattet, bare naturlig sliten uten at det tynger.

Jeg misliker… at vinteren varer halvveis inn i april slik at sesongstarten blir forsinket.

Om jeg kunne velge hva jeg skulle spise måtte det nok blitt…indrefilét med bernaise-saus og bakte poteter med hvitløkssmør

Om jeg skulle sett en film om igjen hadde det nok blitt…«Tre brødre som ikke er brødre» – Orienteringsentusiast, med Bård Tufte Johansen, Se filmen her

Hva er ditt motto? La oss bringe o-sporten ut til folket!

2 thoughts on “Ukas BSK-løper – Arne Torgersen

  1. Jeg må innrømme jeg deler din drømmedag Arne, men faktisk idet siste har jeg ligget søvnløs med tanker om at en slik drømmedagen skal slå til….Jentegjengen av ikke-oløpere har nemlig bestilt tur til Nice denne helgen, og hvis BSK stiller ungsdomsalg i Tio mens jeg må sitte i Nice på internettcafe kommer jeg til å få nervesammenbrudd….Så hvis drømmen din realiseres blir det Mixed Blessing for meg:-)

Legg igjen en kommentar

