Vellykket skisamling

Oppdatert med tekst

Text by Nikoline E. Schjerve

Pics by Jeppe Ruud

Helga 18.-20. januar var det dags for den årlige skisamlinga for BSK. I år, som i fjor, gikk turen til Jenni sitt paradis – Budor. Her er det alltid nykjørte løyper og fine forhold for å øke timeantallet i treningsdagboka kraftig. Og om timer eller mil er irrelevant, er det et veldig vakkert sted. (Reklame, reklame)😉

De som var med på samlinga i år, var Jeppe, Martin, Simen, Joakim, Johan, Lene, Sina, Kine, Jenni, Katja og Nikoline.

Jeg, Nikoline, ankom en tom hytte på fredag kveld, men med fyr i peisen visste jeg at det var noen som var ute på ski allerede. Det var 21,5 kalde ute, så jeg regnet med at jeg snart fikk selskap. Det var lenge siden jeg hadde sett disse kvalitetsfolka, så jeg gleda meg stort til en helg med samling, shitprat og gode historier.

På lørdag skulle Jenni, Johan og Joakim duellere i et turrenn som gikk fra Gåsbu, mens de andre skulle ut på langtur fra hytta. Jeg går på krykker og kan ikke gå på ski, så jeg så på sport fra sofaen. Johan gikk seirende ut fra turrenn-duellen, men alle var fornøyd med egen innsats.

2.økta var preget av intervaller og skilek, styrt av Jenni som var arrangøren vår i år🙂 Imponert over Jeppe som akkurat har tatt av seg gipsen på den ene hånda og går som bare det med 1 stav.
På kvelden var det felles middag og quiz laget av quizmaster Simen. Seirende laget (såvidt): Lene, Joakim og Jenni.

Tradisjon tro er den aller lengste treningsturen på søndag. Jeg dro for å svømme og har ingen kontroll, men hørte rykter om at noen hvertfall skulle ha 4 timer mens andre syntes 2 var nok. Fint vær var det iallefall denne dagen, og tror alle gledet seg over å være på ski, med snødekte trær og gode spor.

Kine og Johan skal gå Marcialonga til helga, så regner med at godformen ble lagt på Hedmarksvidda. Lykke til!

Neste år håper vi at det er enda flere BSK’ere som har mulighet til å være med. Dette er en samling for alle, uavhengig av målsettinger eller form.

Litt bilder fra forrige helgs skisamling på Budor.

IMG_1163 IMG_1164 IMG_1232 IMG_1259 IMG_1260 IMG_1261 IMG_1262 IMG_1266 IMG_1268 IMG_1270 IMG_1273 IMG_1275

Legg igjen en kommentar

