Ukas BSK-løper – Carl Godager Kaas

Hver uke presenterer vi en av klubbens løpere. Denne ukas løper er tidligere verdensmester i orientering Carl Godager Kaas.

Navn: Carl Godager Kaas IMG_0306

Født: På 80-tallet

Yrke/ Utdanning: Orienteringsløper

Tidligere klubber: Heming/Njård, Tyrving, NTNUI

Morsomste orienteringsløp: Største o-opplevelse var VM i Trondheim (atmosfæren, stemningen og trøkket på og rundt løpet) og morsomste o-løp var NM langdistanse 2012 (krevende terreng, gode løyper, og det at jeg klarte å gjennomføre et godt langdistanseløp og at det holdt til NM-gull)

Hobbyer: Lage mat, være ute i naturen og se på idrett på TV

Hva er din dårligste uvane? Å slafse med tyggisen

Hvordan ser din drømmedag ut? To gode treningsøkter, enten o-teknisk i spennende terreng (krevende langdistanseøkt på 1.økta og postplukk med sirkel-O på 2.økta, på begge øktene slår jeg en lettere frustrert Olav Lundanes) eller på ski innover i Nordmarka. Mellom øktene er det idrett på TV, gjerne VM/OL på ski, alpint, skiskyting, sykkel eller friidrett. Norske utøvere gir alt, skaper spenning og vinner, og jeg kan se at de vinner fordi de har forberedt seg bedre enn alle andre og at drømmen om å vinne gjør at de tar ut krefter de ikke visste at de hadde. Det gir motivasjon og gjør 2.økten til en lek. Jeg lever meg mentalt inn mitt neste VM-løp, løper optimalt og avgjør viktige dueller og får dermed en perfekt treningsøkt både fysisk, teknisk og mentalt. Dagen avsluttes med en deilig middag med kona mi.

Jeg elsker… en real duell eller utfordring, og det å ha et stort mål å jobbe mot

Jeg misliker… folk uten tiltak og initiativ, folk som kun ser problemer og hindringer og dermed sprer negativ energi rundt seg

Om jeg kunne velge hva jeg skulle spise måtte det nok blitt… (Nesten) selvskutt storfugl (eller annet vilt), med ovnsbakte nypoteter, en god saus (med selvplukket traktkantarell), smørstekte asparges og en god salat til. Hjemmelaget is eller sjokoladefondant med nyplukkede bær til dessert.

Om jeg skulle sett en film om igjen hadde det nok blitt… Bjørn Dæhli-videoen eller Braveheart – litt avhengig av sinnsstemning

Hva er ditt motto? Hvis du gir deg har du tapt – det finnes alltid muligheter!

Legg igjen en kommentar

